home

volg VitaMien op

inschrijven nieuwsbrief

 

Praktijk VitaMien, Wilhelminastraat 17, 9431 BA Westerbork   t 06-506 266 27   i info@praktijkvitamien.nl     bel of mail voor meer info

voor kinderen en de volwassenen die hen begeleiden

Algemene Voorwaarden

 

Wat doe je als je merkt dat je kind slim is, maar de resultaten op school achterblijven. Met name bij lezen, spelling, automatiseren van tafels en rekenen. Maar denk ook aan klok kijken, dagen en maanden, topografie, een vreemde taal. Dat je weet dat je kind meer zou kunnen, maar het op een of andere manier niet lukt. Dat je kind zelfs denkt dat hij dom is.

 

En wat als dit jezelf betreft? Dat je als (jong) volwassene moeite hebt met studeren, of afspraken plannen en concentreren. Komt de informatie wel binnen? Of is het chaos in je hoofd en kun je het niet onthouden?

 

Op scholen wordt de lesstof veelal stapsgewijs aangeboden. Vanuit details wordt het grotere plaatje duidelijk. Dit systeem werkt prima bij kinderen/volwassenen die meer met hun linker hersenhelft denken, dus met een linksgeoriënteerde leerstijl. Er is echter ook een groep (en het lijkt wel of die steeds groter wordt) die voornamelijk met hun rechter hersenhelft denkt, ook wel ‘beelddenkers’ genoemd. Deze mensen zijn juist gebaat om éérst het grotere geheel te zien, de oplossing, om daarna te kijken hoe je daar kunt komen. Teveel details veroorzaken juist chaos bij hen.

 

Met de MatriXmethode ruim je eerst deze chaos op. Daarna leer je om alle informatie visueel, dus beeldend, op te slaan. Dit is iets wat iedereen kan leren en waar beelddenkers vaak in uitblinken.

Voor iedereen is het uiteindelijke doel om beide hersenhelften optimaal te ontwikkelen. In plaats van ploeteren met de linker hersenhelft (en met alle negatieve emoties die daardoor kunnen ontstaan), gebruiken beelddenkers met de matriXmethode de creatieve kracht van de rechter hersenhelft om tot volledige ontwikkeling te komen.

 

LEERPROBLEMEN

WAAROM